Door Willem Heesen op 25 juni 2022

Geldinzameling Vluchtelingen Rheden Succesvol

Een mooi resultaat!

Op 29 juni, De dag van de Vluchteling, heeft de PvdA Rheden een geldinzameling gestart voor voor onze tijdelijke gemeentegenoten in het Klooster in De Steeg. Het doel: de mensen helpen en een hart onder de riem steken. De actie was een succes! Zeker nadat ook de gemeenteraadsfracties van GroenLinks, GPRB, ChristenUnie, VVD en CDA zich aansloten.
Na met de locatiemanager van het Klooster te hebben gesproken, bleek er grote vraag naar tassen en rugzakken. Men wordt nu van hot naar her gestuurd met al hun bezittingen in boodschappentassen. Er werd door de verschillende raadfracties gul gegeven! Daarvoor onze grote dank. Met de opbrengst hebben we in totaal 74 rugzakken gekocht  bij de Decathlon Arnhem, die er zelf nog 10 extra doneerde (waarvoor nogmaals dank!). Een totaal van 84 tassen dus. Hier kunnen we de mensen écht mee helpen, hopen wij.
Dinsdag 28 juli delen we de rugtassen uit. Allen die hebben gedoneerd: hartelijk dank! Zo zie je maar dat je samen wat voor elkaar krijgt.