Woningbouw Bloemershof Dieren dichterbij

Door Goos Hageman op 28 februari 2024

De bouw van 32 betaalbare en duurzame woningen achter de brandweerkazerne in Dieren is een stap dichterbij gekomen. Tijdens de raadsvergadering van 27 februari is het zg. beeldkwaliteitsplan en bestemmingsplan Bloemershof goedgekeurd. Het plan voorziet in de bouw van 25 appartementen en 7 grondgebonden woningen. Hier zijn we erg blij mee, want de woningnood is onverminderd hoog. Reinbouw Vastgoed B.V. uit Diere kan nu aan de slag om het plan verder te realiseren.

Motie verkeersveiligheid

Bij de behandeling van de plannen hebben we samen met GroenLinks, GPRB, VVD en CU een motie ingediend. Daarin wordt gevraagd om extra aandacht voor de verkeersveiligheid. Nieuwe bewoners van 7 huizen in de Bloemershof moeten namelijk via de parkeerplaats van de school ‘Het Rhedens’ – De Tender de Harderwijkerweg op. De school en omwonenden hebben hun zorg met de raad gedeeld dat verkeersveiligheid hier beter kan. We hopen met de motie te bereiken dat na bouw van de huizen, hier aandacht voor blijft!

Woordvoering namens PvdA en GL

Willem Heesen voerde bij de behandeling in de Raad namens de fracties van GroenLinks en PvdA het woord. Ook in Rheden wordt gewerkt aan het vorm geven van de samenwerking tussen beide partijen zoals die ook landelijk te zien is. Woordvoering voor beide partijen is een stap in die richting. Als ‘wederdienst’ voerde Tim Endeveld namens beide fracties het woord bij de behandeling van de motie over de vergunningsaanvraag van MCDonalds voor een restaurant aan de Harderwijkerweg in Rheden.

Goos Hageman

Een leven lang een rood hart! Dat zit in je DNA. Ik ga voor solidariteit en eerlijk delen, maar ook voor mensen verheffen en in hun kracht zetten. Gelijke kansen op eerlijk werk en een fatsoenlijke zorg voor iedereen. De burger als doel en niet als middel. En ik ben van de verbinding. Als we

Meer over Goos Hageman