Veluwezoom en klimaatverandering vraagt keuzes maken

10 maart 2022

Kijk in het weekend eens rond op onze mooie Veluwezoom. Een file dampende auto’s door een schitterend natuurgebied. Op de weg waar ook fietsers en wandelaars zich een weg omhoog zoeken. Dit gaat ten koste van de natuur. Niet van de ene op de andere dag met het blote oog waarneembaar. Maar kijk verder vooruit. Het Nationaal Park Veluwezoom waar we zo van genieten, staat er niet best meer voor. Het genieten van het verleden is niet langer het genieten voor de toekomst. De natuurbeleving is ook geen gegeven meer. Ook hier geldt: keuzes maken!

Voor iedereen toegankelijk, dat kan

Natuur voor iedereen toegankelijk? Jazeker dat kan! Met de fiets, wandelend of met voor iedereen toegankelijk elektrisch vervoer. Maar niet meer iedereen met gemotoriseerd verkeer naar iedere gewenste plek. Het rondje Posbank bv. Natuurlijk is dat jammer, maar het is ook zoveel beter voor de natuur. En we moeten er voor zorgen dat onze dorpen baat hebben van de bezoekers, geen over last. Daarmee zijn wij vóór een mooi nationaal park in de toekomst!

Lees hier het hele artikel