11 juni 2021

Uitkomsten Ledenpanel PvdA Programma

Deze maand organiseerden we een Ledenpanel over het Verkiezingsprogramma voor de GR’22. Tot grote tevredenheid van het bestuur nam maar liefst 25% van alle leden (36) hieraan deel! Ook verheugend: Driekwart van de deelnemers was ‘jonger’ dan 70 jaar.

De top 5 onderwerpen voor het nieuwe verkiezingsprogramma moeten volgens de deelnemers aan het panel zijn:
1   67%   Werk en Inkomen
2   64%   Armoede en Schulden
3   56%   Zorg en Jeugdzorg
4   56%   Duurzaamheid
5   56%   Wonen
Opvallend was de lage score voor onderwerpen als Lokale Democratie (19%) en Veiligheid (17%)

Herkenbaarheid
De PvdA leden herkennen zich zeer goed in het PvdA verkiezingsprogramma. Er werd onder meer een algemeen oordeel gevraagd over 5 van de hoofdthema’s. Maar liefst 94% beoordeelde de programmapunten op die thema’s als Goed of Zeer Goed.

Hoe nu verder
Het bestuur dankt alle respondenten voor hun inzet deel te nemen aan dit 2e ledenpanel. We zullen dit middel vaker gaan gebruiken om jullie mening te vragen over actuele onderwerpen. De uitkomsten van dit ledenpanel bespreken we in de programmacommissie. Die zal voor september een concept verkiezingsprogramma voor Rheden opstellen.

Wil je het hele onderzoek bestuderen?  KLIK HIER voor alle uitkomsten