Door Wieke Kluft op 24 december 2022

IN MEMORIAM — JOS CREMERS

IN MEMORIAM  —   JOS CREMERS

Ons lid, Jos Cremers is op 17 december j.l. overleden na een kort ziekbed. In het najaar kreeg hij corona maar knapte maar niet op. Er was veel meer aan de hand, bleek na onderzoek. Precies 16 dagen geleden na het slechte nieuws is hij overleden. Zijn vrouw Tieneke vertelde dat het samen hele mooie en intensieve dagen zijn geweest.

Jos is een regelaar en organisator en begon, ondanks de pijn, zijn afscheid voor te bereiden en mensen te benaderen om zijn wensen te vervullen. Vrijdag 23 december 2022 is er definitief afscheid van hem genomen onder grote belangstelling met mooie muziek en toespraken.

Jos werd pas lid van de PvdA in 2016 na zijn afscheid als directeur van het Rhedens. Jos was in de gemeente Rheden vooral bekend als rector van het Rhedens en succesvol bestuurder, lokaal en regionaal. Een echte onderwijsman met hart voor de leerlingen, de praktijkschool de Tender lag hem het meest aan het hart. Na zijn pensionering heeft Jos zich op vele gebieden ingezet voor de samenleving, zowel maatschappelijk als cultureel.

Hij heeft altijd gewerkt vanuit de visie van de sociaal democratie; iedereen verdient gelijke kansen en iedereen heeft waarde. Jos heeft dit jaar als gast van het sociaal café op indrukwekkende wijze een praatje gehouden over wat de consequenties zijn van de kloof in de samenleving, op het gebied van gezondheid, inkomen en onderwijs onderbouwd met statistieken. Het gedachtegoed van de sociaal democratie heeft Jos verwezenlijkt in zijn persoonlijke en werkzame leven.

Ik heb hem leren kennen als een zeer prettige en betrokken voorzitter van de Adviesraad Sociaal domein. Hij was bevlogen, betrokken, en laat iedereen in zijn waarde.

We zullen hem als partijgenoten enorm missen. Jos blijft leven in de mooie herinneringen. We wensen Tieneke, kinderen, familie en vrienden veel sterkte met dit grote verlies.

WIL JE HET CONDOLEANCEREGISTER TEKENEN? KLIK DAN HIER.

Wieke Kluft