KANDIDAAT VOORZITTERS OP AFTRAPBARBECUE

3 september 2021

Zeven kandidaat voorzitters voor de PvdA bezochten op 1 september onze aftrapbarbecue voor de GR’22 verkiezingen. Zij kwamen niet alleen onze campagnestart een hart onder de riem steken. Ze maakten ook van de gelegenheid gebruik om hun eigen verkiezingscampagne kracht bij te zetten. Enkele kandidaten hadden zelfs een heus campagneteam meegenomen! Uiteraard was het ook een voorbereiding op de Gelderse campagnebijeenkomst later op de avond in Ulft.

Op de bijeenkomst bij Hans Bosman in Rheden kregen alle kandidaten 3 niet vooraf voorbereide vragen: Welke koers moet de PvdA nu volgen, wat ga jij als nieuwe voorzitter doen en wat is het belang van de GR’22 voor jou? Voor elke vraag was maar 1 minuut antwoordtijd. Dat vergt veel van de presentatiekracht van kandidaten. En het gekozen formaat leidde tot een aantal interessante en ook informatieve pitches.

De kandidaten deden hun uiterste best ons te overtuigen. Door het format kwamen de verschillende prioriteiten tussen kandidaten duidelijk boven. Een ‘winnaar’ was er daardoor niet maar wel voldoende voor een duidelijke indruk. Aan het einde kregen de leden de kans enkele persoonlijke vragen te stellen.

Wij hebben uiteraard alle kandidaten hartelijk bedankt. En de barbecue van Hans Bosman heeft ze voorzien van een voedzame voorbereiding op de grote bijeenkomst in Ulft. Dat werd zichtbaar op prijs gesteld. Hierbij nogmaals dank aan alle kandidaten voor hun beschikbaarheid en inzet.