Raadsfracties helpen Asielzoekers De Steeg

20 juni 2022

PvdA initiatief overgenomen door GL, VVD, CU en GPRB

Zoals bekend verblijft de komende 10 dagen een groep vluchtelingen in het voormalige klooster in De Steeg. Het gebrek aan capaciteit in de opvang bij het COA en bij de locatie in Ter Apel maken gesleep met mensen noodzakelijk. De PvdA fractie is blij dat we deze mensen in Rheden opvangen en zo onze bijdrage leveren aan de noodopvang. Zo hebben ze in elk geval een dak boven het hoofd. Een understatement om te zeggen dat zo omgaan met kwetsbare mensen gewoon niet hoort.

Wij ontvangen signalen dat het deze mensen aan een aantal zaken ontbreekt, met name wat betreft persoonlijke hygiëne. De PvdA fractie besloot haar leden te vragen om een financiële bijdrage. Via een Nieuwsflits zijn alle PvdA leden in Rheden opgeroepen om aan te sluiten bij deze actie! Dat blijkt een succes te zijn. Inmiddels hebben ook de Fracties van GL, VVD, CU, CDA en GPRB besloten aan deze actie mee te doen! Daar zijn we erg blij mee! Samen steken we zo onze tijdelijke gemeentegenoten graag een hart onder de riem!

Het ingezamelde geld wordt door ons besteed aan de aankoop van echt noodzakelijke spullen. Denk bv. aan middelen voor de persoonlijke hygiëne. We stemmen daarbij af met de burgemeester en de locatie manager wat de mensen nodig hebben.

Wil je ook meedoen? Dat kan! De fractie vraagt om een vrijwillige bijdrage! Alles helpt! Je kunt dit overmaken op NL98 ASNB 8831 8038 08 tnv PvdA- fractielid Willem Heesen. Gezien de beperkte tijd dat de mensen hier zijn loopt deze actie tot en met vrijdag 24 juni as.

Namens onze tijdelijke gemeentegenoten heel veel Dank !