Door Goos Hageman op 15 april 2023

PvdA bloemen bij gedenkplaat Tommies

15 april startten de herdenkingen rond de 2e wereldoorlog in Rheden. Door burgemeester Carol van Eert werden bloemen gelegd bij het gedenkteken voor 2 gesneuvelde Britse militairen bij Middachten. De militairen, Chisholm en McLaren kwamen op 16 april 1945 om bij de bevrijding van de Steeg. Tijdens het weer begaanbaar maken van de Middachter Allee zagen zij een Duitse boobytrap over het hoofd. Zij liggen begraven op het oorlogskerkhof in Uden.

De gedenkplaat werd vorig jaar onthuld na speurwerk van een inwoner van de Steeg. Hij wist de namen van de gesneuvelden te achterhalen. De gedenkplaat kwam tot stand met steun van de ondernemersclub Rheden. De PvdA fractie heeft bloemen gelegd bij de gedenkplaat. Lest we forget.

Goos Hageman

Een leven lang een rood hart! Dat zit in je DNA. Ik ga voor solidariteit en eerlijk delen, maar ook voor mensen verheffen en in hun kracht zetten. Gelijke kansen op eerlijk werk en een fatsoenlijke zorg voor iedereen. De burger als doel en niet als middel. En ik ben van de verbinding. Als we

Meer over Goos Hageman