Mandarijneend in Nood

Door Goos Hageman op 14 februari 2024

Mandarijneend in Nood

Soms krijgen we als politieke partij een ongewoon verzoek. Kortgeleden was dat het geval. In het Carolinapark in Dieren zat een prachtige mandarijneend helemaal alleen. Een te kleine volière, onvoldoende aandacht en beschutting, vies water. Kortom, je zou je huisdier niet in zo’n situatie willen zien. Hulp gevraagd.

En die is er gekomen. Het is tenslotte Valentijnsdag. Wij hebben klager en wethouder met elkaar in contact gebracht. Ze gaan nu samen kijken hoe we deze eend weer vrolijk kunnen laten snateren. Meer aandacht, gezelschap en een grotere volière om te beginnen. Of dit allemaal binnen de zorgplicht van de gemeente valt is niet langer relevant. Succes met de opvang!

Goos Hageman

Een leven lang een rood hart! Dat zit in je DNA. Ik ga voor solidariteit en eerlijk delen, maar ook voor mensen verheffen en in hun kracht zetten. Gelijke kansen op eerlijk werk en een fatsoenlijke zorg voor iedereen. De burger als doel en niet als middel. En ik ben van de verbinding. Als we

Meer over Goos Hageman