In Memoriam: Willie Krähe

Door Gea Hofstede op 21 oktober 2019

Op dinsdag 15 oktober jl. is Willie Krähe overleden. Willie was binnen de PvdA actief en betrokken. Zij had een tomeloze inzet voor anderen en ging daarbij over haar eigen grenzen heen, helemaal als het om de kwetsbaren in onze samenleving ging. Daarvoor zette zij zich in als lid van het ombudsteam van de PvdA, de Plattelandsvrouwen of het Rhedens Maal. Het PvdA kantoor in Rheden werd een thuisbasis dankzij Willie. Als Willie zag dat er iets opgepakt moest worden, dan deed ze dat.

Tijdens campagnedagen van de PvdA deed je nooit vergeefs een beroep op haar. Hoewel ze de laatste jaren niet meer actief mee de straat op kon, bleef zij wel zeer betrokken. Zo was de catering bij haar in goede handen en konden we terecht in Het Honk om bij te komen.

Willie genoot als ze op deze manier kon bijdragen, maar gaf ook duidelijk haar mening. De PvdA bleef de club waar ze zich thuis voelde.

Willie was een PvdA-er in hart en nieren met oog voor anderen en zette zich daar op haar geheel eigen wijze voor in. De PvdA is je daar heel dankbaar voor en kijkt met waardering en respect terug op jouw leven.

Wij wensen je dierbaren alle sterkte toe in het verwerken van dit verlies.

Gea Hofstede e.a.

Gea Hofstede

Veel mensen hebben het goed: een mooi huis, gezond en een baan. Maar wat als het tegenzit? Als je dat zelf niet kunt regelen? Dan moet je kunnen terugvallen op de overheid. Voor goede huisvesting, ondersteuning in de huishouding goede schuldhulpverlening en armoedebeleid, daar wil ik mij sterk maken.

Meer over Gea Hofstede