Forumavond over de Democratie

7 januari 2020

Forumavond- Boekpresentatie 20 januari!
De ‘Redding van de Democratie’

Op 20 januari as. organiseert de PvdA afdeling Rheden in samenwerking met het Gewest Gelderland een boekpresentatie en discussieavond over de bedreigingen voor onze democratie. Centraal op de avond staat een presentatie van de schrijver Marcel ten Hooven over zijn boek ‘De ontmanteling van de Democratie’

In zijn boek gaat ten Hooven in op zaken als de ideologische armoede van de volkspartijen en het asociale neoliberalisme. Hij beschrijft de valse beloftes en de zondebokpolitiek van het populisme en het ondemocratische karakter van het referendum. Maar ook de invloed van groeiende ongelijkheid, de verminderde solidariteit en nepnieuws op onze democratie.

In het tweede deel van avond wordt een forumdiscussie gehouden over de thema’s die ten Hooven in zijn boek beschrijft. Het gaat dan over de vraag ‘wat herkennen wij hiervan in onze eigen omgeving en wat kunnen we daar aan doen’?

De discussie wordt geleid door de bekende Radio 1 journalist Martijn Rosdorff. In het panel hebben naast de schrijver ook PvdA coryfeeën Jean Eigeman en Ricardo Brouwer zitting. De zaal kan hieraan meedoen!

De avond wordt gehouden in de voormalige kerk de Boecop in de Steeg. De aanvang is 20.00 uur maar u bent al vanaf 19.30 uur welkom. Wij ontvangen graag een bericht dat je komt! Vrij Entree!