24 december 2021

Appartementen Parktstraat

De PvdA is niet enthousiast over de bouw van dure appartementen in de Parkstraat in Velp. Wij vinden het bouwen van betaalbare woningen belangrijk. Ook de informatie naar de Raad is volgens ons wel erg laat. Zo kregen we op onze vragen pas enkele dagen geleden een nieuwe onderbouwing.

Woordvoerder Wonen, Niels Booij zei hier over: ‘Ik ben niet blij met hoe dit proces is verlopen. Als wij eerder en beter waren geïnformeerd was veel onduidelijkheid voorkomen. Gelukkig hebben we na vragen van de PvdA en D’66 toch nog een betere onderbouwing gekregen. Daardoor is het raadsvoorstel ter elfder ure nog aangepast.’

Volgens Niels is de PvdA in beginsel niet enthousiast over het toevoegen van 8 grote appartementen met prijzen die ver boven het miljoen liggen. ‘Een mooie mix van appartementen in verschillende prijsklassen heeft nadrukkelijk onze voorkeur. We zijn blij dat het is gelukt in de huidige woonvisie 70% betaalbare woningen op te nemen’ zei hij.

Uiteindelijk ging de PvdA akkoord met het aangepaste raadsvoorstel. De buurt is blij, de eigenaar van de locatie (de kerk) is blij. En het project is ontwikkeld onder de ‘oude woonvisie’ waarin ruimte was voor dit soort projecten.