Kandidatenlijst GR’22 vastgesteld

11 december 2021

De afdeling Rheden heeft vandaag de kandidatenlijst vastgesteld voor de GR’22 verkiezingen. De lijst is een combinatie van ervaren politici en enthousiaste en talentvolle nieuwe kandidaten. De lijst wordt aangevoerd door wethouder Gea Hofstede en de huidige fractievoorzitter Marleen Noorland. Gea Hofstede werd aangewezen als lijsttrekker. De lijsttrekker is blij met deze mooie en diverse lijst waar ervaring en nieuw talent samenkomen. Ze noemde het in haar aanvaardingsspeech ‘een prachtig team’.

Veel jongere kandidaten

In totaal telt de kandidatenlijst maar liefst 18 namen. Opvallend is het grote aantal jongere kandidaten hoog op de lijst. De jongste is 28 jaar. Het afdelingsbestuur is daar trots op. Onze afdeling Rheden-Rozendaal heeft de laatste paar jaar veel jongere leden mogen begroeten. Zij hebben ook aandacht voor zaken die jongeren belangrijk vinden. Hun inbreng is terug te zien in ons verkiezingsprogramma. Dat maakt ons programma dus ook aantrekkelijk voor jongere kiezers.

Verkiezingsprogramma Thuis in Rheden

Ook het verkiezingsprogramma voor de komende 4 jaar vastgesteld. De PvdA gaat de verkiezingen in met de leus: Thuis in Rheden. Belangrijke onderwerpen in het programma zijn volkshuisvesting, duurzaamheid en klimaat, gelijke kansen, werk en inkomen en veiligheid. Verder heeft de partij voor elk dorp een aantal specifieke wensen. Het complete verkiezingsprogramma vindt je HIER

vlnr. nummer, 7, 9, 2, 10, 6, 1, 3, 4, 8, 5