Door Goos Hageman op 1 april 2022

Afscheid en installatie PvdA fractie

Een drukke politieke week voor de PvdA raadsleden in Rheden. Dinsdag 29 maart nam de ‘oude’ gemeenteraad afscheid en woensdag 30 maart werd de nieuwe raad geïnstalleerd. Beide gebeurtenissen vonden plaats in de Statenzaal van het provinciehuis in Arnhem. Veel werk ook voor griffie, bodes en burgemeester Carol van Eert om alles in goede banen te leiden. En dat was het geval!

Afscheid PvdA fractieleden

Voor de PvdA betrof dat vlnr. de raadsleden Joppe Jeroen de Ruiter (vanaf 25-3-2018) Rob van der Weijden (raadsvolger), Henk van Valburg (vanaf 25-3-2018) en Niels Booij (vanaf 27-1-2015). Fractievoorzitter Marleen Noorland (op de voorgrond) keert terug in de ‘nieuwe’ raad. Henk van Valburg ontving bij zijn afscheid een Koninklijke onderscheiding wegen 12 jaar raadswerk. De aftredende raadsleden werden namens het bestuur van de afdeling bedankt door voorzitter Goos Hageman en in de bloemetjes gezet.

Installatie nieuwe Raad

30 maart was een feestelijk moment voor onze afdeling. Toen werden Gea Hofstede, Marleen Noorland, Willem Heesen en Mehmet Sahan geïnstalleerd als raadslid. Ook de twee raadsvolgers, Goos Hageman en Tim Cator mochten de belofte afleggen. Op de foto het nieuwe PvdA-team. Overigens bestaat de fractie op dit moment ui zeven leden. Ook Mark Doornbos maakt daar deel van uit! Zij zullen de komende vier jaar werken aan een Rheden waar iedereen gelijke kansen heeft en zich thuis kan voelen.

De fractie is inmiddels aan haar werk begonnen. De portefeuilles zijn verdeeld. Klik daarvoor HIER

Goos Hageman

Een leven lang een rood hart! Dat zit in je DNA. Ik ga voor solidariteit en eerlijk delen, maar ook voor mensen verheffen en in hun kracht zetten. Gelijke kansen op eerlijk werk en een fatsoenlijke zorg voor iedereen. De burger als doel en niet als middel. En ik ben van de verbinding. Als we

Meer over Goos Hageman