Uitbreiding Gelrepas voor 500 arme kinderen

5 maart 2018

PvdA mede indiener motie Gelrepas

500 arme kinderen in Rheden krijgen extra steun

In de laatste raadsvergadering werd de motie over uitbreiding van de Gelrepas aangenomen. Door die uitbreiding ontvangen straks ca. 500 kinderen extra steun en een betere kans om mee te doen in de samenleving. De motie zorgt er voor dat kinderen van gezinnen met een inkomen van 120 tot 150 % van het sociaal minimum nu ook recht kunnen doen gelden op de Gelrepas. In die groep komt veel verborgen kinderarmoede voor. De PvdA was mede indiener van de motie.

De PvdA heeft tijdens de behandeling van de motie haar warme steun uitgesproken. Maar voor ons mag het nog wel wat verder gaan. Wij pleiten er reeds geruime tijd voor de doelgroep van jongeren tussen 18 en 27 jaar ook de voordelen van de Gelrepas te geven. Juist in deze groep is ondersteuning in de vorm van de Gelrepas vaak hard nodig. De motie werd unaniem aangenomen door de gemeenteraad ondanks het feit dat deze door het college werd ontraden