Ombudsteam

Over Ombudsteam

OmbudsteamPvdA Ombudsteam Rheden

In 2007 schreef Hans Spekman een notitie genaamd ‘Terug in het hart’. Dat is waar ons team in Rheden voor staat: klaar staan met raad en daad. Als u het niet meer weet, dan weten wij het misschien wel. En als wij het ook niet weten, dan zoeken we net zo lang, tot we toch een antwoord hebben.

Het ombudsteam van onze afdeling bestond in januari van dit jaar vijf jaar: in vijf jaar tijd hebben we heel wat mensen kunnen helpen in Rheden. Geloof het of niet, het aantal mensen dat we voorbij zagen komen passeert de honderden. Nu spreken we in ons ombudsteam liever niet over kwantiteit maar over kwaliteit.

De kracht van ons ombudsteam is dat we allemaal onze eigen kwaliteiten inzetten als het gaat om ondersteuning. De één weet uitstekend weg in de sociale kaart of in de wet en regelgeving, de ander is een kei in het luisteren. Een mooie aanvulling op elkaar. In de afgelopen 5 jaar hadden we spreekuren bij de verschillende inloophuizen en op ons eigen partijkantoor. Inwoners van Rheden bereiken ons via email, via de telefoon en gewoon via gesprekken met mensen.  En voor die mensen zijn we een partij geworden, die ‘Terug in het hart’ is!

Hoewel we op dit moment geen spreekuren meer hebben kunt u ons natuurlijk toch bereiken:

via email: pvdaombudsteamrheden@gmail.com of via de telefoon: 06-20168808.

Wilt u zelf actief worden binnen het ombudsteam? Graag! Neem contact op via het telefoonnummer hierboven of reageer via e-mail.