2 februari 2015

PvdA Ombudsteam Rheden

Het PvdA ombudsteam is een groep van acht vrijwillige PvdA-leden. We zijn als team sinds 2010 actief binnen de afdeling Rheden en hebben een behoorlijke ervaring opgebouwd. We hebben wekelijks spreekuur in Velp. In het afgelopen jaar vonden meer dan honderd mensen uit de gemeente Rheden ons via de spreekuren of e-mail. Mensen komen binnen met vragen over uitkeringen, vragen rond bewind voering en ondersteuning op gebied van maatschappelijk werk, ondersteuning bij het invullen van formulieren en allerhande andere problematiek. Het ombudsteam is daarbij een luisterend oor en wegwijzer voor deze mensen. We verwijzen u naar de instantie die u gaat helpen. Soms zien mensen het niet zitten om zelf een brief te schrijven of alleen naar gesprekken met officiële instanties te gaan. Dan helpen we met het schrijven van die brief en gaat er een vrijwilliger mee naar het gesprek. In meer dan vierhonderd contactmomenten zochten we zaken uit, regelden we afspraken bij de gemeente of bij bewindvoerders en konden we mee naar officiële instanties. We ondersteunen verenigingen en groepen die hun weg zoeken in lastige situaties en procedures. Voor onze ondersteuning hoeft u niets te betalen.

Onze spreekuren zijn op: Woensdag van 16.30-18.00 uur in het Inloophuis in Velp, Hertog Arnoudstraat 2. U kunt ons telefonisch bereiken via nummer 06-49326246 0f 06-16354203 of via e-mail: [email protected]. Wilt u zelf actief worden binnen het ombudsteam? Graag! Neem contact op via het telefoonnummer hierboven of reageer via e-mail.