Door op 16 januari 2014

Daar word je vrolijk van

Komt een vrouw binnenlopen op het spreekuur van het ombudsteam in Velp.

‘Marleen ik ben vandaag voor de eerste keer geweest’!

Was leuk, joh.

Richard, Mirte en ik kijken elkaar aan met vraagtekens in de ogen.

Ik ken deze mevrouw wel, ze was zo ongeveer onze eerste ‘klant’ bij het spreekuur in Velp.

‘Waar ben je geweest, vertel’ …. Vraag ik dus.

‘Nou, je hebt me toch verwezen naar Maatschappelijk Werk? Die zeiden dat ik maar eens naar een weerbaarheidstraining moest, van MEE. Vandaag was de eerste keer en het was zo leuk, ik wilde dat even komen vertellen’.

Kijk, daar wordt je nou vrolijk van, als iemand die behoorlijk aan de grond zat op deze manier komt binnenhuppelen.

Waar ik ook héél vrolijk van wordt: die kerstpakketten en andere giften die terecht zijn gekomen bij de beide inloophuizen.  Ik vind dat zo geweldig. Er was een mevrouw die me belde en zei ‘ik stuur geen kerstkaarten mee, geef mijn geld liever uit aan iets nuttigs’. Ze is vervolgens naar de bakker gegaan en heeft voor allerlei mensen van de inloop en de voedselbank kerstbroden gekocht en gewoon lekkere zoutjes. Prachtig!

Iedereen van harte bedankt voor de medewerking: zo’n gelukkig gezicht en een dikke zoen als iemand een pakket (of een tasje met lekker spullen) krijgt…..  Noem me sentimenteel, heb je nog gelijk ook, maar ik vind dat ontzettend mooi.

De werkzaamheden van het ombudsteam lopen goed, dankzij fantastische vrijwilligers!

Willie buigt zich weer helemaal over de beslommeringen rond het Rhedens Maal, Richard en Felieke zijn onze experts bij het invullen van formulieren, Jannie betrekt waar mogelijk haar ANBO werk bij het ombudswerk, Roelf blijft niet aflatend coachen en Mirte is de stille kracht op de achtergrond die helpt met de registratie en met het meedenken in moeilijke situaties.

Laten we trots zijn en blijven op onze Jan Mulderij, die steeds zo druk is met de soos in Spankeren.

In februari hebben we een bijspijker cursus gepland: we gaan dan in op wat inhoudelijke situaties: hoe pak je ze aan, hoe vraag je door. Voor de ondersteuning in die cursus komt een Sociaal Psychiatrisch Verpleegkundige ons helpen.

Nog even ter informatie: de spreekuren van het ombudsteam zijn

Elke maandag van 12.00-14.00 in het Inloophuis in Dieren (Spoorstraat 50)

Elke woensdag van 16.30-18.00 uur in het Inloophuis in Velp (Thorbeckestraat 29).

Als u meer wilt weten over tijden of het maken van een afspraak, dan is het ombudsteam te bereiken via 06-16354203. U kunt ons via email bereiken via pvdaombudsteamrheden@gmail.com.

Namens alle ombudsteam leden,

Richard Sivasli en Marleen Noorland