Door op 2 februari 2015

Bijzondere PvdA-momenten tijdens Rhedense gemeenteraad

Niels Booij door Gea Hofstede geïnstalleerd als raadslid

De gemeenteraadsvergadering van dinsdag 27 jl. in het gemeentehuis in De Steeg, kende een aantal bijzondere PvdA-momenten. Zo trad PvdA-fractievoorzitter Herriët Heersink terug als gemeenteraadslid en werd Niels Booy tijdens de vergadering geïnstalleerd als nieuw raadslid. Dit laatste gebeurde door PvdA-raadslid Gea Hofstede, die bij afwezigheid van burgemeester Petra van Wingerden de vergadering voorzat. Was mevrouw Van Wingerden wel aanwezig geweest, dan was het de eerste raadsvergadering van Hofstede geweest als fractievoorzitter van de PvdA.

Nadat Herriët Heersink eind vorig jaar bekend maakte dat zij, als gevolg van een wijziging in haar werksituatie, de gemeenteraad van Rheden zou gaan verlaten, werd snel daarna duidelijk dat Gea Hofstede haar als fractievoorzitter zou opvolgen. Ook werd snel bekend dat de plek die Heersink in de raad achter zou laten, zou worden opgevuld door Niels Booij (30) uit Dieren. Hij was de eerstvolgende op de lijst van de PvdA.

Niels Booij (30), geboren in Velp en momenteel in Dieren wonend voltooide na zijn studie Sport Economie Communicatie, aan de Fontys Economisch Hogeschool Tilburg (HEAO CE) de Bachelor Geschiedenis, aan de Radboud Universiteit Nijmegen en de Master Geschiedenis: Politiek en Parlement, aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Niels Booij is werkzaam als Customer Service Agent bij DPD pakketservice. Booij wil als echte sociaal democraat strijden voor idealen. “Dit betekent dat ik wil strijden voor een Rhedense samenleving waarin iedereen meedoet, met ruimte voor wie wil en waardigheid voor wie niet kan. Ik vind van groot belang dat wij zorgen voor een fatsoenlijk bestaan voor iedereen. Solidariteit moet hierbij centraal staan.”