Vrachtverkeer Spankerenseweg blijft probleem

Door Goos Hageman op 25 oktober 2018

Het Vrachtverkeer op de Spankerenseweg in Dieren blijft een groot probleem. Enkele weken geleden heeft de PvdA fractie in de gemeenteraad hierover vragen gesteld. Ten gevolge van de werkzaamheden aan het spoorviaduct op de Kanaalweg rijden de zware vrachtauto’s nu over de Spankerenseweg. Er zijn wel omleidingsroutes aangegeven maar deze hebben onvoldoende effect. De bewoners van de Spankerenseweg ondervinden veel overlast en zijn ernstig bezorgd over de gevolgen voor de verkeersveiligheid.

De bewoners hebben zelf al overleg met gemeente en BAM over de situatie. Dit heeft echter nog niet tot resultaat geleid. De PvdA fractie heeft, mede op verzoek van buurtbewoners, vragen gesteld over de ontstane situatie. Ook zij heeft twijfel of de verkeersmaatregelen die zijn genomen wel leiden tot het gewenste resultaat. Nu komen zware vrachtautocombinaties elkaar tegen op de Spankerenseweg, waar ze elkaar soms niet eens kunnen passeren. Dit leidt tot gevaarlijke situaties met ander verkeer en het kapot rijden van o.a. verkeersdrempels.

Goos Hageman

Een leven lang een rood hart! Dat zit in je DNA. Ik ga voor solidariteit en eerlijk delen, maar ook voor mensen verheffen en in hun kracht zetten. Gelijke kansen op eerlijk werk en een fatsoenlijke zorg voor ieder. De burger als doel en niet als middel. En ik ben van verbinden. Samen kan het!

Meer over Goos Hageman