18 augustus 2014

PvdA en NL Doet 2014

Onder de naam NL doet heeft de PvdA dit jaar voor de zesde keer een prachtige klus aangepakt bij Woonzorgcentrum Koningsland van SIZA in Rheden.

Zowel van de PvdA als van het centrum waren ongeveer 16 vrijwilligers bij deze klus, die een hele dag in beslag nam.

En het eindresultaat mag er zijn: er staan 500 viooltjes in de balkon- en buiten bakken: de tuin en de balkons zijn netjes schoongemaakt.

Ondanks de verkiezingsuitslag, stijve armen en benen, de vermoeide en pijnlijke ruggen en handen hebben de vrijwilligers behoorlijk wat werk verzet. Het mooiste om te zien was de enorme blijdschap van alle bewoners. Tussen al het werk door werden er heel veel praatjes gemaakt met bewoners, die ook weer een hele gezellige dag hadden.

Fantastisch, al die blije gezichten!

En wat een catering: dankzij de medewerkers van SIZA stond alles klaar wat we maar wilden hebben. De vrijwilligers die tot het einde bleven werden zelfs verrast met bitterballen en een biertje.

Veel vlieguren voor én achter de schermen zijn er door PvdA vrijwilligers gemaakt: waarvoor de reuze grote dank van alle medewerkers en bewoners van Koningsland.

NLDOET 2014 023Dus: Henk, Jelle, Niels, Ramona, Felieke, Anton en echtgenote Ans, Marion en Willie: Bedankt!

Wat een geweldige dag.

Marleen Noorland