Toch oplossing voor TV Dieren?

Door Henk van Valburg op 27 augustus 2020

Een lang verhaal en een conflict dat al meer dan 2 jaar duurt tussen Tennisvereniging Dieren en Polysport BV. Het conflict spitst zich toe over de achterstallige staat van onderhoud van de tennisbanen en het niet ter beschikking stellen, conform de afspraken, van een tweede kleedkamer. De gemeente Rheden is als eigenaar en verhuurder nauw betrokken bij het conflict en heeft Polysport BV. tot 1 april 2021 de tijd gegeven om zorg te dragen voor een goede staat van onderhoud en een tweede kleedkamer.

Wij zijn als PvdA fractie hier al een jaar bij betrokken en hebben een bemiddelende en ondersteunende rol hierin. We hebben herhaaldelijk raadsvragen ingediend, met het Bestuur van de vereniging en wethouders gesprekken gevoerd en 3 ledenvergaderingen aangehoord.

Uiteraard moeten de partijen dit samen oplossen. Overleg met Polysport heeft tot nu toe nergens toe geleid. Nu is door de vereniging een volgende stap gezet. Er worden nl. 2 plannen uitgewerkt: Eén plan waarbij de vereniging zelf het tennispark opknapt. En het tweede plan om voor eigen rekening en in eigen beheer elders op sportpark het Nieuwland een tennispark op te richten. Het is goed om te zien dat vanuit de leden en het bestuur zoveel initiatief wordt ontwikkeld om tot een oplossing te komen.

Eind september worden door de leden en het bestuur de nadere uitwerking van de 2 plannen op de ledenvergaderingen gepresenteerd en besproken. Dan kunnen de leden beslissen wat er verder gaat gebeuren. Wij blijven de zaak op de voet volgen en zullen ons waar nodig inspannen om tot een goede oplossing te komen.

Wij wensen bestuur en leden van de tennisvereniging hierin veel succes.

Henk van Valburg