Hoe gaat het verder op de Posbank?

25 augustus 2020

Vorige week stelde Joppe de Ruiter namens de PvdA fractie raadsvragen over de verkeerssituatie rond de Posbank. En afgelopen weekend was het weer zover. Ondanks de Corona weer grote verkeersoverlast rond de Posbank. De politie trad op na klachten van bewoners. Dat leverde maar liefst 233 bekeuringen op, veelal voor snelheid en geluidsoverlast. Het lijkt er  op dat het probleem steeds erger wordt. Dat betekent een grotere druk op de veiligheid, de natuurwaarden van het gebied en stijgende geluidsoverlast.

De vragen van de PvdA gaan over het afgesproken onderzoek naar de verkeerssituatie. Vorig jaar nam de raad een door de PvdA gesteund amendement aan waarin opdracht werd gegeven tot een grootschalig onderzoek. De onderzoeksvraag: ‘Hoe kunnen we komen tot een verantwoorde verkeerssituatie voor het hele natuurgebied’.  De PvdA vraagt nu hoe het staat met het beloofde grootschalige onderzoek? Is het al in gang gezet? Wij willen ook graag weten wat de onderzoeksvraag nu precies is, wie gaat het onderzoek uitvoeren en wanneer krijgen we inzicht in de resultaten? We houden u op de hoogte van de antwoorden.