PvdA stelt vragen over interview Haverkamp

Door Goos Hageman op 5 maart 2018

PvdA stelt vragen over interview wethouder Haverkamp

De PvdA fractie heeft in de laatste raadsvergadering vragen gesteld over uitlatingen van wethouder Haverkamp (VVD) in de Gelderlander. In een interview heeft dhr. Haverkamp namens het college uitspraken gedaan over het bestand sociale huurwoningen. Ook stelde de wethouder dat het armoedebeleid in Rheden een aanzuigende werking heeft. Verder wil de PvdA uitleg over de uitspraak dat slechts 80 bijstandsgerechtigden in Rheden geschikt zouden zijn om in hun eigen levensonderhoud te voorzien.

De wethouder gaf in zijn beantwoording aan dat hij door de journalist van de Gelderlander niet juist is geciteerd. De PvdA vindt het jammer dat er uitspraken van de wethouder in de krant staan, maar dat hij op de door de PvdA gestelde vragen hij niet direct antwoord kon geven. Deze zullen nog schriftelijk worden beantwoord. De PvdA fractie blijft deze zaak goed volgen. Wij willen duidelijkheid over de uitspraken van dhr. Haverkamp.

Goos Hageman

Een leven lang een rood hart! Dat zit in je DNA. Ik ga voor solidariteit en eerlijk delen, maar ook voor mensen verheffen en in hun kracht zetten. Gelijke kansen op eerlijk werk en een fatsoenlijke zorg voor iedereen. De burger als doel en niet als middel. En ik ben van de verbinding. Als we

Meer over Goos Hageman