Met opgestroopte mouwen

Door Marleen Noorland op 15 januari 2021

Nieuwjaarstoespraak Fractievoorzitter Marleen Noorland

Met opgestroopte mouwen heeft in deze tijd een andere betekenis: wie wil dat vaccin nou niet zo snel mogelijk ophalen? We moeten het nu doen met andere energie: we moeten klaar blijven staan voor onze inwoners als een herkenbare PvdA: een partij die zich richt op alle inwoners en zich richt op wat niet gaat en wat we kunnen verbeteren. Voor de fractie betekent het dit jaar nog een samenwerking in de coalitie met VVD, CDA, D66 en CU. Soms een lastige opgaaf, vaak ook één waarin we het verschil kunnen maken. Een verschil voor mensen met een smalle beurs, zoals we dan zeggen. We kennen de dorpen en de wijken goed, we zijn goed bekend bij de wijkverenigingen en belangenverenigingen. In de afgelopen jaren ging daar onze energie naartoe. En dat willen we ook echt blijven volhouden.

Het verschil maken we door snel te antwoorden op vragen en op signalen vanuit de Rhedense samenleving. Het verschil maken we in het duurzaamheidsverhaal, door aan te dringen op maatregelen die bereikbaar zijn voor iedereen, niet alleen voor de happy few.

En ja, dat doen we, ons verkiezingsprogramma getrouw, graag samen. Samen met andere partijen, met vrijwilligers, met buurt en wijkverenigingen en heel graag samen met u.

Vanuit de fractie wensen we u een mooi nieuw jaar: stroop de mouwen maar vast op, niet alleen voor die vaccinatie: als we elkaar weer mogen ontmoeten, is er veel te doen.

Waar ben je naar op zoek?