In Memoriam Marion Schoeman

Door Gea Hofstede op 7 februari 2019

Op dinsdag 5 februari is Marion Schoeman overleden. Marion was binnen de PvdA actief als bestuurslid en later als lid van de PvdA fractie. In oktober 2018 bereikte ons het nieuws dat Marion ernstig ziek was en niet meer beter zou worden. Zij heeft er voor gekozen om toch een behandelingstraject in te gaan in de verwachting dat dit haar leven zou verlengen. Het mocht helaas niet zo zijn.

Marion was een energieke vrouw die uitdagingen aanging. Zo nam zij samen met haar man het moedige besluit om haar kleinzoon in huis te nemen. Een beslissing die zij vol liefde heeft genomen in een periode dat zij het druk had met haar baan bij de gemeente Arnhem en daarnaast gepassioneerd raadslid in Rheden was. Dit was mede aanleiding om na een raadsperiode te stoppen.

Marion was duidelijk aanwezig, zowel in het bestuur als in de fractie kon je niet om haar heen. Zij stortte zich met hart en ziel op zaken die ze had beloofd en had een onvoorstelbaar verantwoordelijkheidsbesef. Dat bleek wel toen zij een informatieavond moest voorzitten. Met migraine, waarbij menigeen die taak op dat moment aan een ander had overgedragen, besloot Marion dat medicatie haar wel door de avond heen zou helpen. Onder invloed daarvan werd het een avond om nooit te vergeten, waar Marion nog vaak om heeft gelachen. Maar aan het eind van de bewuste avond was Marion doodop. Dat was Marion ten voeten uit. Zij gaf nooit op.

Marion was een PvdA-er in hart en nieren met oog voor anderen en zette zich daar op haar geheel eigen wijze voor in. De PvdA is je daar heel dankbaar voor en kijkt met waardering en respect terug op jouw leven.

Wij wensen je dierbaren alle sterkte toe in het verwerken van dit verlies.

Gea Hofstede

Veel mensen hebben het goed: een mooi huis, gezond en een baan. Maar wat als het tegenzit? Als je dat zelf niet kunt regelen? Dan moet je kunnen terugvallen op de overheid. Voor goede huisvesting, ondersteuning in de huishouding goede schuldhulpverlening en armoedebeleid, daar wil ik mij sterk maken.

Meer over Gea Hofstede