19 november 2017

Carol van Eert (PvdA) nieuwe burgemeester van Rheden

Beste partijgenoten,

De raad van de Gemeente Rheden heeft onze partijgenoot Carol van Eert voorgedragen als opvolger van burgemeester Petra van Wingerden.

We feliciteren hem van harte met deze voordracht die (vrijwel zonder uitzondering) gevolgd wordt door een benoeming door de Koning.

Rheden heeft sinds 1950 vaker een PvdA-burgemeester gehad. Met trots kunnen we de heer Van Eert verwelkomen in het rijtje J. de Bruin, J.P. Drost, G.W.B. Borrie, Huib van Walsum en de onlangs overleden Ties Koek. De huidige burgemeester sinds 2004, mevrouw Petra Van Wingerden-Boers (VVD) heeft onze waardering. Een goede burgemeester weet te verbinden en we hebben er vertrouwen in dat Carol van Eert ook in staat is bruggen te bouwen en politieke verschillen te slechten.

Carol van Eert is in 1962 geboren in Budel, studeerde geografie in Nijmegen waarna hij bij diverse gemeenten werkzaam was. Nadat hij als projectleider voor de Stadsregio Arnhem-Nijmegen actief was, werd hij in 2012 benoemd tot burgemeester van Beuningen.

We hopen dat Carol een fijne woning vindt in onze mooie gemeente, zijn ambities kan verwezenlijken en vooral een mooie tijd tegemoet gaat.

Namens bestuur en fractie en met vriendelijke groet,

Henk van Valburg en Gea Hofstede

PS binnenkort plaatsen we een interview met Carol van Eert.