1 oktober 2017

Gea Hofstede lijsttrekker PvdA Rheden

Rheden, 28-9-17
Woensdagavond 27 september is Gea Hofstede op de ALV bij acclamatie gekozen tot lijsttrekker van de PvdA Rheden bij de komende raadsverkiezingen. Gea is een ervaren politicus die al sinds 2010 voor ons in de raad zit. Zij is de huidige fractievoorzitter van het PvdA. Op verzoek van het bestuur heeft de kandidaatstellingscommissie een advies uitgebracht over de lijsttrekker, de ledenvergadering heeft dat advies overgenomen.
De definitieve kieslijst van de PvdA wordt in november vastgesteld.

Politiek uit het hart
‘Politiek bedrijf je uit je hart. De afgelopen jaren heb ik met de fractie samen hard gewerkt aan een socialer beleid. Altijd met passie en met oog voor onze inwoners”, aldus Gea. De PvdA fractie wil zich sterk blijven maken voor Rheden. Iedereen, jong en oud, arm en rijk, ziek of gezond moet mee kunnen blijven doen. Ik vind het een eer de komende jaren hierin het voortouw te nemen.

De inwoners centraal
‘Als besluiten inwoners treffen zijn zij aan zet. Het is hun gemeente, dorp of wijk, dus zij mogen het zeggen. Ons campagneteam gaat regelmatig de dorpen en wijken in. We vragen de burgers naar hun lokale problemen en ideeën. Die worden opgenomen in ons verkiezingsprogramma’, aldus Gea.

Leefbaarder, Socialer en groener
In november wordt het definitieve verkiezingsprogramma vastgesteld. Het concept staat inmiddels boordevol concrete iedereen om Rheden nog leefbaarder, socialer en groener te maken. Daar gaat de PvdA fractie zich de komende jaren hard voor maken.

Op een druk bezochte ledenvergadering is Gea Hofstede verkozen tot lijsttrekker van de PvdA voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2018. Op verzoek van het bestuur heeft de kandidaatstellingscommissie een advies uitgebracht over de lijsttrekker, de ledenvergadering heeft dat advies overgenomen.