11 juli 2016

Algemene Ledenvergadering goed bezocht.

th_eda0a5c5959193f8b5c4ba2f9b4d2d64_146554572820160608_212628_resized

De bijeenkomst van onze afdeling, een ALV in een bijzonder jasje, werd goed bezocht. Zo’n 45 gasten vonden de weg naar de Biesdel, waar men ontvangen werd door onder andere de voorzitter van de afdeling, Joppe de Ruiter. Gasten uit diverse PvdA afdelingen en van andere politieke partijen uit Rheden waren aanwezig. En gelukkig waren er ook veel trouwe PvdA leden aanwezig die met hun komst lieten blijken dat dit een thema is dat hen ter harte gaat.

Op het programma stond een presentatie door Christel Welling, directrice van Innoforte. Vervolgens was er een panel- discussie aan de tafel van zes onder leiding van fractievoorzitter Gea Hofstede. Aan de tafel namen plaats: Christel Welling (Innoforte), Anna Lena Hedin- Penninx (Statenlid voor de PvdA in Gelderland), John Berends (secretaris HVR), Anne Bruger (voorzitter Cosbo) en Niels Booij (fractielid PvdA Rheden).

Helaas konden niet alle stellingen en vragen besproken en doorgenomen worden; de tijd daarvoor was gewoonweg te kort en alle vragen van aanwezigen vroegen hun aandacht.

Wonen en zorg blijkt als thema zeker de moeite waard om nog eens aan de orde te laten komen. Zeker ook om de Raadsfractie te voeden met informatie en met vragen richting politiek.

Ten slotte waren er twee 5 jarige PvdA jubilarissen die hun dopper in ontvangst mochten nemen: Els ter Maat en Abdullah Demir. Jammer genoeg waren het de 50 jarige jubilaris de heer van der Woude en de 70 jarige jubilaris mevrouw Hoogstraat niet aanwezig. Met deze leden wordt natuurlijk een afspraak gemaakt over een bezoek van het bestuur.

Verslag door Marleen Noorland.